środa, 23 września 2015

Cyfrowy Klub "Erasmus+"



Plan pracy na rok szkolny 2015/2016

Nauczyciele prowadzący: Iwona Zalewska – Lech, Beata Snochowska

Termin: piątki, 7 godz. lekcyjna

Uczestnicy: chętni uczniowie szkoły

Miejsce: Pracownia komputerowa


Zajęcia w pracowni komputerowej mają na celu wzbogacenie oferty świetlicy szkolnej z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań uczniów oraz zapewnienie uczniom zajęć pozalekcyjnych pozwalających na zwiększenie ich szans edukacyjnych. Stwarzanie uczniom warunków do pogłębiania wiedzy w posługiwaniu się technologią informacyjną służy ich rozwojowi ogólnemu, daje możliwość rozbudzenia ich zainteresowań.
Nauczyciele systematycznie  pracując z uczniami będą wdrażać  w większym i bardziej innowacyjnym zakresie niż na programowych zajęciach szkolnych metody pracy z wykorzystaniem technologii informacyjno – komputerowych oraz przygotowywać uczniów do realizacji zadań wynikających z projektu Erasmus + pt. „Kreatywność w nauczaniu i uczeniu się z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno – komunikacyjnych: Cyfrowa szkoła w Piekoszowie.

Głównym celem zajęć jest podniesienie kompetencji uczniów z j. angielskiego oraz kształcenie umiejętności selektywnego korzystania z różnych źródeł informacji. Uczestniczący w nich uczniowie rozwijają zdolności językowe i komunikacyjne a także doskonalą swoje umiejętności posługiwania się technologia komputerową. Zakłada się, że uczniowie posiadają podstawową wiedzę z zakresu obsługi komputera.
Cele szczegółowe
·         Rozwijanie zdolności językowych
·         rozwijanie zainteresowań techniką informatyczną i technologią komputerową
·         kształtowanie aktywności poznawczej i twórczej ucznia
·         doskonalenie umiejętności korzystania z zasobów Internetu przez: wyszukiwanie, pozyskiwanie, dzielenie się wiedzą;
·         rozwijanie umiejętności selekcjonowania i opracowywania zdobytych informacji;
·         wspieranie ogólnego rozwoju intelektualnego ucznia:
·         kulturalne komunikowanie się uczniów podczas zajęć;
·         nabywanie umiejętności pracy w grupie;
·         wdrażanie do korzystania z zasobów Internetu w celu wzbogacania swojej wiedzy n/t historii
i wydarzeń z regionu, lokalnego i szkolnego środowiska;

Metody
Skala trudności zagadnień realizowanych na zajęciach powinna być dostosowana do możliwości percepcyjnych uczniów.
·      Wykład teoretyczny powinien być połączony z pokazem, prezentacją lub ćwiczeniami wykonywanymi na komputerze.
·         Ćwiczenia uczniów mogą mieć charakter indywidualny lub grupowy.
·         Pracę uczniów z materiałami językowymi, tekstowymi będzie połączona z pracą na komputerze.
·         Przeprowadzane ćwiczenia należy poprzedzać przykładami realizowanymi przez nauczyciela, stopniowo przechodząc do pracy samodzielnej.

Środki dydaktyczne

Podczas zajęć będą wykorzystywane środki dydaktyczne:
  • zestawy komputerowe,
  • odpowiednie oprogramowanie (przeglądarka internetowa, edytor tekstu, edytor grafiki np. Gimp, CorelDraw, program do tworzenia prezentacji multimedialnych, program do obróbki zdjęć, program koedycji plików dźwiękowych, np. Audacity)
  • komputerowa sieć lokalna, 
  • Internet,
  • skaner,
  • projektor,
  • aparat fotograficzny,
  • kamera,
·         portale do tworzenia zabaw interaktywnych.
Plan pracy
l.p.
Moduły tematyczne
Termin
1
Projektowanie i tworzenie logo projektu z wykorzystaniem wybranych edytorów graficznych.
wrzesień/ październik
2.
Korzystanie z zasobów internetowych w celu poszerzania wiedzy:
- "Moja szkoła , region, kraj" -prezentacje w Prezi i PPT
- Unia Europejska – wyszukiwanie i selekcjonowanie informacji w Internecie nt. co to jest Unia Europejska, dlaczego uczymy się razem z mieszkańcami innych krajów. Tworzenie prostych prezentacji.
październik
3.
·   Pozyskiwanie najważniejszych informacji nt. programów europejskich w dziedzinie edukacji (Erasmus+  i Twinning).
·   Oglądanie filmów i relacji z różnych realizowanych projektów.
·   Czytanie opinii beneficjentów nt. nauki i pracy za granicą, które były możliwe dzięki „Erasmusowi”.
·   Odwiedziny na portalu eTwinning.
·   Zapoznanie się z projektami szkół podstawowych, związanymi z zainteresowaniami uczniów.
październik/listopad
4.
Opracowanie prezentacji nt. Erasmusa + (jak korzystają z programu dzieci, co oferuje młodzieży i studentom)
październik/listopad
5.
Założenie i prowadzenie bloga.
kwiecień - czerwiec
6.
Wdrożenie nowych metod poznanych na szkoleniu w Hiszpanii.
kwiecień – czerwiec


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz