Plan pracy na rok szkolny 2015/2016
Nauczyciele prowadzący: Iwona Zalewska –
Lech, Beata Snochowska
Termin: piątki, 7 godz. lekcyjna
Uczestnicy: chętni uczniowie szkoły
Miejsce: Pracownia komputerowa
Zajęcia w pracowni komputerowej mają
na celu wzbogacenie oferty świetlicy szkolnej z uwzględnieniem potrzeb i
zainteresowań uczniów oraz zapewnienie uczniom zajęć pozalekcyjnych
pozwalających na zwiększenie ich szans edukacyjnych. Stwarzanie uczniom
warunków do pogłębiania wiedzy w posługiwaniu się technologią informacyjną
służy ich rozwojowi ogólnemu, daje możliwość rozbudzenia ich zainteresowań.
Nauczyciele systematycznie pracując z uczniami będą wdrażać w większym i bardziej innowacyjnym zakresie niż
na programowych zajęciach szkolnych metody pracy z wykorzystaniem technologii
informacyjno – komputerowych oraz przygotowywać uczniów
do realizacji zadań wynikających z projektu Erasmus + pt. „Kreatywność w nauczaniu i uczeniu się z wykorzystaniem nowoczesnych
technologii informacyjno – komunikacyjnych: Cyfrowa szkoła w Piekoszowie.
Głównym celem
zajęć jest podniesienie kompetencji uczniów z j. angielskiego oraz kształcenie umiejętności
selektywnego korzystania z różnych źródeł informacji. Uczestniczący w nich
uczniowie rozwijają zdolności językowe i komunikacyjne a także doskonalą swoje
umiejętności posługiwania się technologia komputerową. Zakłada się, że
uczniowie posiadają podstawową wiedzę z zakresu obsługi komputera.
Cele szczegółowe
·
Rozwijanie zdolności językowych
·
rozwijanie zainteresowań techniką informatyczną
i technologią komputerową
·
kształtowanie aktywności poznawczej i twórczej
ucznia
·
doskonalenie umiejętności korzystania z zasobów
Internetu przez: wyszukiwanie, pozyskiwanie, dzielenie się wiedzą;
·
rozwijanie umiejętności selekcjonowania i
opracowywania zdobytych informacji;
·
wspieranie ogólnego rozwoju intelektualnego
ucznia:
·
kulturalne komunikowanie się uczniów podczas
zajęć;
·
nabywanie umiejętności pracy w grupie;
·
wdrażanie do korzystania z zasobów Internetu w
celu wzbogacania swojej wiedzy n/t historii
i wydarzeń z regionu, lokalnego i szkolnego środowiska;
i wydarzeń z regionu, lokalnego i szkolnego środowiska;
Metody
Skala trudności zagadnień realizowanych na zajęciach powinna być
dostosowana do możliwości percepcyjnych uczniów.
·
Wykład teoretyczny powinien być połączony z
pokazem, prezentacją lub ćwiczeniami wykonywanymi na komputerze.
·
Ćwiczenia uczniów
mogą mieć charakter indywidualny lub grupowy.
·
Pracę uczniów z
materiałami językowymi, tekstowymi będzie połączona z pracą na komputerze.
·
Przeprowadzane
ćwiczenia należy poprzedzać przykładami realizowanymi przez nauczyciela,
stopniowo przechodząc do pracy samodzielnej.
Środki
dydaktyczne
Podczas zajęć będą wykorzystywane środki
dydaktyczne:
- zestawy
komputerowe,
- odpowiednie
oprogramowanie (przeglądarka internetowa, edytor tekstu, edytor grafiki
np. Gimp, CorelDraw, program do tworzenia prezentacji multimedialnych,
program do obróbki zdjęć, program koedycji plików dźwiękowych, np.
Audacity)
- komputerowa
sieć lokalna,
- Internet,
- skaner,
- projektor,
- aparat
fotograficzny,
- kamera,
·
portale do
tworzenia zabaw interaktywnych.
Plan
pracy
l.p.
|
Moduły
tematyczne
|
Termin
|
1
|
Projektowanie
i tworzenie logo projektu z wykorzystaniem wybranych edytorów graficznych.
|
wrzesień/ październik
|
2.
|
Korzystanie z
zasobów internetowych w celu poszerzania wiedzy:
- "Moja szkoła , region, kraj" -prezentacje w Prezi i PPT - Unia Europejska – wyszukiwanie i selekcjonowanie informacji w Internecie nt. co to jest Unia Europejska, dlaczego uczymy się razem z mieszkańcami innych krajów. Tworzenie prostych prezentacji. |
październik
|
3.
|
·
Pozyskiwanie najważniejszych informacji nt.
programów europejskich w dziedzinie edukacji (Erasmus+ i Twinning).
·
Oglądanie filmów i relacji z różnych
realizowanych projektów.
·
Czytanie opinii beneficjentów nt. nauki i
pracy za granicą, które były możliwe dzięki „Erasmusowi”.
·
Odwiedziny na portalu eTwinning.
·
Zapoznanie się z projektami szkół
podstawowych, związanymi z zainteresowaniami uczniów.
|
październik/listopad
|
4.
|
Opracowanie prezentacji nt. Erasmusa + (jak korzystają
z programu dzieci, co oferuje młodzieży i studentom)
|
październik/listopad
|
5.
|
Założenie i prowadzenie bloga.
|
kwiecień -
czerwiec
|
6.
|
Wdrożenie
nowych metod poznanych na szkoleniu w Hiszpanii.
|
kwiecień –
czerwiec
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz